סרגל כלים בכותרות - לדעת מה קורה בארץ ובעולם


שיחה (כמעט) אישית בנושא הפיגועים


שלום, אני קרן. אני כותבת חלק מהדברים שאתם קוראים באתר "גלים". היום החלטתי לפנות אליכם בשיחה, כמעט אישית.

והסיבה לכך – האירועים הקשים שמתרחשים כל יום במדינה.

בתקופה האחרונה אנחנו עוברים ימים קשים. כמה פעמים קרה לכם שתכנית בה צפיתם נקטעה בעקבות הודעה על פיגוע?, למי אין קרוב משפחה או מכר שגויס בצו 8 ?
רבים מאתנו שוקלים אם לנסוע למקום הומה אדם או לא. רבים מאיתנו דואגים ליקירנו. כל אחד מגיב אחרת.

האירועים האלה מפחידים מאוד. זוהי מטרת הטרור- לזרוע פחד, אבדן שליטה ושיתוק.

מה אתם עושים עם הרגשות שלכם ? איזה פטנטים אתם ממציאים נגד הפחד ?
באלה ובעוד תוכלו לשתף אותנו ואת
הצוות המקצועי של אתר "הורות ומשפחה" בקבוצת דיון מיוחדת שנפתחה לשם כך.


*



רבים מאיתנו שואלים את עצמנו מה נעשה עם הפחד הזה האם נפסיק לחיות כרגיל ? האם נפסיק להרגיש ? האם נאבד את הראש ?

מטרת הטרור היא לייצר פחד שישתק אותנו, ישבש את שגרת חיינו, יגרום לשנאה עיוורת, לאבדן שליטה ולפגיעה בחפים מפשע.

מה אני עושה עם הפחד שלי ?
דבר ראשון שכדאי להבין זה שמותר לפחד. פחד הוא לא רגש רע, זו לא בושה לפחד. אין אדם שלא מפחד לפעמים. אז מה אני עושה עם הפחד? אני פוגשת אותו ומנסה לגייס אותו למטרות שלי. למשל להגברת המודעות שלי למצב או להימנעות מכניעה למטרות הטרור. אני זוכרת שאני לא לבד, שכמוני יש הרבה אנשים שמתמודדים עם הפחד שלהם, וכל אחד עושה את זה בדרך אחרת.

אספר לכם, למשל, מה אני עושה כשאני פוחדת. לפעמים עוזר לי לחשוב על דברים טובים –חופשות 'כיפיות', מאכלים טעימים, טיולים בטבע. פעם אחת, נקלעתי למצב מפחיד מאוד כשנסעתי באוטו, פתחתי את הרדיו – אבל הדיבורים רק הלחיצו אותי יותר. מה עשיתי? התחלתי לשיר, ותאמינו לי: זה עזר! הרבה פעמים עוזר לנו לדבר על הקשיים והפחדים שלנו. כשקשה לי על הלב – אני מדברת עם בעלי, או עם חברה. לפעמים אפילו עם הילדה הגדולה שלי. לי זה עוזר לדבר עם אנשים קרובים כאלה שאני סומכת עליהם. להם אני יכולה לגלות מה אני מרגישה באמת.זה עוזר לי לגלות דבר מדהים – אני לא לבד!

כולנו מרגישים רגשות דומים.לכל אחד מאיתנו יש דרכים להתמודד עם פחד. חלק מהילדים שאני מכירה גם אוהבים לשיר או לחשוב על דברים טובים. חלק ירצו לשחק במשחק אהוב כמו לגו או פליימוביל. אחרים יעדיפו לקרוא ספר טוב (גם אם כבר קראו את הספר אלפי פעמים). ויש כאלה שבשקט בשקט הולכים לחבק את הדובי המרופט (אפילו אם כבר אמרו להם שעברו את הגיל...). יש כאלה שצריכים לבכות קצת בשקט, או בקול ויש כאלה שצריכים לספר לחברים, או לכתוב ביומן מה הם מרגישים. בקיצור – יש שיטות רבות. כל שיטה מצוינת אם היא עוזרת לכם להרגיש יותר טוב. ואם אתם עוד לא יודעים מה עוזר לכם – תחפשו לכם שיטה משלכם!

אנחנו נוטים לדבר על הפחד.ולשכוח דבר חשוב נוסף שצריך לדבר עליו - התקווה האהבה והכוח. אחרי שהבנו שאפשר לפחד, ולא צריך להתבייש בכך, חשוב להמשיך הלאה ולחשוב בכיוונים טובים. נכון שקצת קשה כעת, אבל באמת יש המון דברים טובים מסביב. צריך רק לפקוח עיניים ולראות אותם. בתוך כל המצב הקשה הזה – יש מסביב אנשים שאוהבים אתכם ושאיכפת להם מכם ויש אנשים שאתם אוהבים ושאכפת לכם מהם ויש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי שהחברה שלנו תהיה מקום שטוב לחיות בו. והכי חשוב – צריך לדעת שאנחנו חזקים, שגם עם כל הרגשות הקשים אנחנו יכולים להמשיך בחיים טובים!

ולסיום- אוסיף מעט קישורים לאתרים בנושא התמודדות עם הפיגועים ומצבי לחץ עבור ההורים והמורים.

קישורים ברשת
קבוצת דיון
בכותרות בעבר

הדף נכתב ע"י גלים סנונית

תאריך העלאת הדף:2002-04-29
 


"דף זה נבנה באמצעות "כלים שלובים
כל הזכויות שמורות, 2001, עמותת סנונית. ©
infogalim@www.galim.org.il נשמח לקבל את הערותיכם ואת הצעותיכם לכתובת
סנונית על סדר היום לסנוני לדף הראשי של גלים Making Waves הגלים שלי ים של מידע תופסים גלים תולעת ספרים עבר ועתיד חגים ומועדים מדע וטבע אדם וחברה ארצות ועמים אומנות ותרבות